Posted on
30 listopada 2021
Strona www restauracji – czy jeszcze jest potrzebna?
W dobie Facebooka i Instagrama ogrom restauracji rezygnuje z tworzenia strony internetowej swojego lokalu? Czy to słusznie? Oto 10 argumentów za tym, że warto jednak mieć własną stronę www oraz co powinna zawierać.
- Facebook i Instargram, to monopoliści – jeśli jutro zarządają 10 tysięcy złotych za publikację profilu restauracji, będzie trzeba się do nich dostosować.
- Chociaż zdjęcia i treści mogą się różnić – Facebook i Instagram to szablon, który odgórnie narzuca wygląd i sposób przekazu treści naszym gościom. Na przykład można tylko wyróżnić 1 post na Facebooku, czy też posłużyć się wyróżnionymi relacjami na Instargramie, ale oba te przekazy wymagają dostosowania się do propozycji FB i IG.
- Wizerunek restauracji dużo lepiej, czytelniej i atrakcyjniej można przygotować za pomocą strony www – tu w pełni wygląd zależy od profilu restauracji i tego, co chce przekazać swoim potencjalnym gościom.
- Koszt strony www oparten na wordpressie, to około 2500-3000 zł, a jej obecność ma wpływ nie tylko na wizerunek restauracji, ale i..
- Pozycjonowanie w Google, czyli pojawianie się pod wybranymi (dopasowanymi do oferty i profilu restauracji) hasłami w wyszukiwarce. Mając sam FB i IG nie macie wpływu na wyniki wyszukiwania, mając stronę www możecie je zmienić/podnieść.
- Należy pamiętać, że ogrom potencjalnych gości szuka restauracji również poza social mediami – przykładem jest miejsce, które organizuje wesela, a jego strona prezentuje wszelkie aspekty, a nawet różne pory roku organizacji przyjęć, w tym wirtualny spacer, który bardzo pomaga w wyborze miejsca. Dodatkowo restauracja posiadająca swoją historię może w czytelny sposób przedstawić na stronie www.
- Informacje dodatkowe publikowane na stronie www są szybciej dostępne, niż “uciekające” posty po kilku dniach, np. oferta cateringu wigilijnego, promocje.
- Często łatwiej jest poznać menu restauracji, gdy jest dostępne na stronie www – to też otwiera temat zamówień bezpośrednich w lokalu, bez pośredników.
- System rezerwacji dodany do strony www ułatwia wizytę w restauracji bez konieczności pisania wiadomości do lokalu, czy dzwonienia.
- Czytelny dojazd do restauracji, widoczny kontakt oraz galeria sprawiają, że w jednym miejscu są informacje o wszystkim, co potrzebne, bez konieczności scrollowania i doszukiwania się ich w social mediach.
Zdecydowanie warto rozważyć stworzenie strony internetowej restauracji, nad której wizerunkiem od początku do końca czuwa właściciel restauracji, sprawiając, że będzie ona spójna z całą wizją powstania tego miejsca. Masz pytania odnośnie nowej strony www restauracji? Napisz – nasza ekipa chętnie pomoże Ci w przygotowaniu jej tak, by była rzeczywiście atrakcyjną wizytówką Twojego miejsca.
0